Feminizm – kolejny krok

img_606X341_agriculture-milk-170712eu

„Siedzimy przy stole. Tyle kobiet. Niektóre z nas zostały zgwałcone, niektórzy z nas są wolontariuszkami, niektóre są wolontariuszami, które zostały zgwałcone.

Co jakiś czas tak właśnie się spotykamy – tworzymy wspólnotę. Wspieramy się w walce ze światem, który jest zasadniczo męski. To straszny świat. Świat, który zranił nas i wystraszył, świat, w którym słowo „równość” jest ideą, nie rzeczywistością.

Jedna z kobiet poczęstowała mnie ciastem. Jest w nim nabiał. Zaprzeczyłam ruchem głowy: „Nie ma mowy, jestem weganką.”

„Weganka?! Słuchaj, kiedyś spotkałam weganina, który powiedział, że krowy są gwałcone. To okropne porównanie? Jak można powiedzieć coś tak okrutnego i raniącego? Czy on w ogóle wie czym jest gwałt?”

I tak kontynuowała swój stronniczy wywód na temat wegan nie pozwalając prawie mojej zszokowanej osobie wtrącić ani słowa.

Nastąpiła pauza i wtedy ja się odezwałam.

Powiedziałam jej, że jednym z głównych powodów, dla których zostałam weganką, było doświadczenie wykorzystywania seksualnego. Powiedziałam, że wiem, czym jest bezradność. Że wiem jak to jest, kiedy jesteś ofiarą przemocy. Powiedziałam, że wiem czym jest cierpienie i jak to jest, kiedy ktoś odbiera coś co do ciebie należy bez twojego pozwolenia.

Powiedziałam, że wiem jak to jest być żywą istotą, która jest traktowana jak przedmiot, jak towar, jak powietrze. Narzędzie do spełniania czyiś pragnień. Powiedziałam o tym, jak przymusowo zapładnia się krowy. Jak odbiera się jej dziecko a później doi się ją, doi, doi i doi aż jej wymiona pełne są ran i stanów zapalnych. Jak pozbywają się jej, kiedy jej życie przestaje się już opłacać.

Powiedziałam, że za każdym razem kiedy patrzę w jej oczy, to wraca. Chcę krzyczeć. Że ona jest częścią mnie, i dopóki nie będzie wolna, ja nie będę wolna również.

Wbrew feminizmowi jest spożywać mleko.

Wbrew feminizmowi jest prosić o równość jednej grupy i uciskać inną.

Wbrew feminizmowi jest bronić jednego typu kobiecego ciała przy jednoczesnym używaniu i znęcaniu się nad ciałami innych.

Wbrew feminizmowi jest zmieniać kogoś w towar.

To wbrew feminizmowi.

To haniebne.

To skandaliczne.

Żadna walka o prawa kobiet nie sprawi, że zapomnę co się stało, dopóki patrzę w te oczy.”

(tłumaczenie z The Vegan Woman: http://www.theveganwoman.com/feminism-the-next-step/ )

Comments
8 Responses to “Feminizm – kolejny krok”
  1. weganski sexista pisze:

    taki feminizm popieram ;)

  2. andrzej pisze:

    Przypisywanie zwierzęciu (krowie) swoich uczuć (zostałam zgwałcona) jest kluczowym powodem błędności dalszego rozumowania…

  3. malenka_E650 pisze:

    od roku jestem wegetarianką i coraz lepiej rozumiem weganizm, coraz bliżej mi do niego…

  4. Andrzej pisze:

    Popieram tekst.

Skomentuj

